Inga fler sjukdomar nu, tack.

I Tisdags fick jag åka in med min sambo till akuten. Inlagd på dropp, smärtstillande och massa undersökningar innan jag fick hämta hem honom efter ett dygn. Förutom att det hugger i hjärtat att se någon man älskar ha så fruktansvärt ont så tänkte vi nog båda två " snälla inte nu.". Timingen kan inte bli mer fel - höggravid tjej med bebis som kan komma vilken dag som helst är ganska krävande och det hade ju varit fruktansvärt att vara så sjuk att han missar förlossningen. Nu verkar det dock gå åt bättringshållet (håll tummarna) och bebis verkar inte alls vilja komma ut speciellt tidigare. 
 
Idag är det 20 dagar kvar till bf... Är vi redo? Jag vet inte, går det att bli det? Hade lite stress för ett par veckor sedan, ville bli klar med ALLT. Nu är vi lugnare. Har nästan glömt bort att vi ska packa en BB-väska, men nu är det faktiskt dags, tror jag. Ska köpa hem ett lakan så vi kan bädda och fixa sängen några dagar innan beräknat. Sen ska det inhandlas lite saker som jag vill ha med till BB att äta/dricka. Och måste få tag på någon härlig amningsbh som inte klämmer åt. Bilbarnstolen ska testmonteras i bilen också. Hmm ... Vill få alla fönster tvättade och huset skinande rent innan också. Det måste ju vara fint när vi får hem en ny familjemedlem!
Men först ska sista arbetsveckan göra, gulp. Fem dagar på jobbet till bara. SÅ KONSTIGT!
 
Snart ska det bäddas och fixa det sista inför hemkomst.
Pirrigt
 
Vardag | |
Upp