Säsongen är officiellt igång.

 
Nu är verkligen våren här, även om jag förväntar mig minst två bakslag med snö (håller dock tummarna för att slippa, såklart). Säsongen för husfix utomhus är äntligen igång med andra ord. Jag älskar att bo mitt i ett nybyggt kvarter. Det är så härligt när alla börjar sätta igång. Det levereras marksten, altaner påbörjas och grannar börjar slita med sina tomter. Så kul att spana på hur andra gör och ta lite insperation!
 
Igår satte vi igång med räcket till altanen. Vi fick upp överliggare runt hela altanen förutom en bit på 1,25. Så jäääkla surt när det fattas så lite och finns spillbitar som är bara någon centimter för kort.
Till helgen hoppas jag på att vi satt upp sista överliggaren och bestämmt oss för vilka ribbor vi vill ha och även mätt ut ungefär hur mycket som vi behöver. Gud va kul det är! Längtar så galet mycket tills vi får dra fram utemöblerna och alla knoppar på träden slår ut, vilken vår/sommar vi kommer få! 
 
 
Altan, Husbygge | altan, bygge, hus, nyproduktion, ribbor, räcke, smålandsvillan, snickra, uteplats, villakalmar | |
Upp